متشریان گرامی توجه فرمایید : سفارشات ثبت شده از 21 اسفند به بعد، در اواسط فروردین به دست شما خواهد رسید.

پشتیبانی 24/7

784 94 655

حساب کاربری
علاقه مندی ها
لوح تقدیر نقش مهمی در انگیزه کارکنان دارد

لوح سپاس نقش مهمی در انگیزه کارکنان دارد

لوح تقدیر نقش مهمی در انگیزه کارکنان دارد
سرفصل ها
سرفصل ها

لوح‌ سپاس ابزاری تبلیغاتی است که با عنوان هایی مانند: لوح‌یادبود، کتیبه، لوح‌سپاس، تشویق‌نامه و تقدیرنامه نیز معرفی می‌شود. لوح تقدیر (لوح سپاس) در مدل های مختلفی از جمله مقوایی، جعبه ای ، کتابی ، یا شیشه ای ساخته می شود که بر روی آن یک صفحه شامل متن تقدیرنامه قرار دارد. صفحه روی لوح تقدیر می تواند از جنس فلز ، پلکسی ، کاغذ یا حتی سنگ و شیشه باشد و متن روی آن به وسیله حکاکی یا چاپ با توجه به جنس صفحه انتخاب می شود.سازمان ها برای تشکر و تقدیر از پرسنل نمونه از تقدیر نامه استفاده می کنند.

از لوح تقدیر در جاهای مختلفی استفاده می شود اما اصولا بیشترین استفاده آنها ، برای قدردانی و سپاس از زحمات اشخاصی که در کاری خاص ، زحمات زیادی کشیده اند و توسط مدیران و مسئولان به آنها داده می شود. برخی از مدل های لوح تقدیر که مثل لوح کتابی است را می توان برای منو رستوران یا فست فود نیز استفاده کرد. لوح تقدیر نوع ویژه ایی از نامه نگاری محسوب می شود که در آن بنا به دلیلی خاص ، از یک یا چند نفر و یا یک مجموعه ، تشکر و تقدیر به عمل می آید .

لوح تقدیر( لوح سپاس ) و یا تقدیرنامه متنی خاص است که با مهر و امضای یک شخصیت حقیقی یا حقوقی، دارای صلاحیت و اعتبار می گردد. لوح تقدیر را معمولا در گرامیداشت و یا یک آیین بزرگداشت اهدا می کنند. لوح تقدیر هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار، برای نشان دادن و قدردانی از زحمات و کار مثبتی است که یک کارمند، مدیر و یا پرسنل انجام داده است. می توانید با یک متن زیبا در یک لوح تقدیر منظور خود از آن هدیه را بیان کنیم.

غالبا لوح تقدیر می تواند در مناسبت‌هایی همچون: دریافت گواهی کیفیت، استاندارد‌ها، گواهی تصدیق، حق اختراع و یا گذراندن دوره‌های آموزشی، کسب مهارت‌ها و توانمندی ها و … صورت پذیرد. کسب و دریافت لوح سپاس می تواند نشان‌دهنده‌ی اعتبار و اهمیت سازمان و یا موسسه‌ی شما باشد. لوح تقدیرها به طور معمول درون جعبه‌ای نفیس به دریافت کننده اهدا می گردد.

اصولا متن لوح‌‌ تقدیر با توجه به نوع استفاده و مخاطبان دارای نوشتار مختلفی است. متن لوح تقدیر مدیران از کارمندان و کارکنان زیر مجموعه، با متن تشکری که مدیران مدارس برای مدرسین یا دانش آموزان می‌نویسند، تفاوت خواهد داشت. متن لوح تقدیر نوروزی با متن تبریک روز پرستار و متن تبریک روز پزشک متفاوت می باشد.

مهمترین نکته ای که در مورد طراحی و ساخت لوح تقدیر و لوح سپاس و… باید به آن توجه داشته ، نوع استفاده ویا نوع مخاطب شما می‌باشد. لذا نوع متریال و مواد باید طوری انتخاب شوند ، که ضمن توجه به جایگاه علمی و تخصصی و اجتماعی ، سلیقه آن نیز در نظر گرفته شود تا با اهدای لوح تقدیر ، انگیزه در مخاطبین ایجاد شود و ایشان را به استفاده و نگهداری از لوح ترغیب کند.

برای مثال تهیه لوح تقدیر از کاغذ بی کیفیت برای مدیر یک شرکت ، عکس العملی به جز این نخواهد بود که لوح تقدیمی را در محلی بایگانی نموده و نابود شود.

انواع لوح تقدیر

  • لوح سپاس برنجی: مواد به کاررفته در این لوح تقدیر از برنج است. زیباترین این لوح‌های تقدیر، تهیه شده از فلز برنج با آبکاری طلا می‌باشد .
  • لوح سپاس استیل: این نوع از لوح‌ تقدیرها، از جنس استیل تولید شده‌اند.
  • لوح سپاس آلومینیوم: در این نوع از لوح‌ تقدیره ها با استفاده از ورق‌های آلومینیومی خاص و چاپ حرارتی تهیه می‌شود.
  • لوح سپاس پلکسی: جنس این نوع از لوح‌ تقدیر ها از پلکسی‌گلس می‌باشد. و متن آن با لیزر حکاکی می شود. مقاله حکاکی لیزر را مطالعه کنید.
  • لوح سپاس مولتی استایل: جنس این نوع لوح‌ تقدیر از پلاستیک مولتی استایل (شبه فلز) می‌باشد.
  • لوح سپاس کاغذی: جنس لوح‌ سپاس از کاغذ گلاسه می‌باشد.
  • لوح سپاس چوبی: این نوع از لوح‌ تقدیر از چوب MDF تهیه شده ‌است.
  • لوح سپاس سنگی: این نوع از لوح‌های تقدیر از تکه‌های سنگ، کاشی، سرامیک و …. ساخته شده‌اند.

ساخت لوح تقدیر

حال به چگونگی ساخت انواع لوح‌ های تقدیر می‌پردازیم:

  • لوح‌ برنجی: برای تهیه این نوع از لوح‌های سپاس، مواد استفاده شده از برنج است که به دو روش ریخته گری و یا اسید کاری استفاده می‌شود، ودر صورت نیاز برای انجام آبکاری ارسال می‌گردد.
  • لوح‌ استیل: در این نوع از لوح ها، از استیل استفاده شده و به روش اسید کاری متن و طرح مورد درخواست بر روی لوح حکاکی می‌شود و در صورت نیاز مشتری برای آبکاری ارسال می شود.
  • لوح ‌آلومینیومی: در این نوع از ورق های آلومینیوم خاص و چاپ حرارتی تهیه می شود . چاپ روی آن بسیار بادوام می‌باشد و به راحتی ازبین نمی‌رود .
  • لوح‌ پلکسی: از ورق های پلکسی گلس استفاده می شود و قابلیت حکاکی لیزری دارد و زمان تولید را به حداقل ممکن می‌رساند. قیمت این لوح تقدیر بسیار مقرون به صرفه است.
  • لوح‌ مولتی استایل: این نوع لوح‌ از پلاستیک مولتی استایل تهیه شده است که قابلیت حکاکی لیزری را دارد . قیمت مناسب این لوح یکی از ویژگی های این محصول است.
  • لوح‌ کاغذی: از کاغذ گلاسه استفاده می شود، این نوع لوح های تقدیر دارای قیمت پایین و سرعت تولید بالا می‌باشند.
  • لوح  چوبی: در این نوع از لوح‌های تقدیر ابتدا نوشته مورد نظر مشتری و لوگو شرکت و امضاء به همراه حاشیه بر روی چوب MDF حکاکی می شود .
  • لوح  سنگی: لوگو و نوشته مورد نظر به شکل برجسته بر روی سنگ طبیعی حکاکی می‌گردد.

قیمت لوح تقدیر

قیمت لوح‌ تقدیر براساس نوع سفارش مشتری مشخص می‌گردد، و وابسته به عوامل متعددی است . از اصلی‌ترین عوامل می توان به نوع جنس و متریال استفاده شده در ساخت لوح تقدیر اشاره نمود.

اگر دوام و ماندگاری آن مهم ‌باشد باید اندکی هزینه کند که دراین صورت پیشنهاد می‌شود که از لوح‌های با متریال فلز نظیر: برنج، استیل، آلومینیوم، چوبی و سنگی استفاده نماید. این لوح‌های تقدیر دارای قیمت بالاتری نسبت به لوح‌های تقدیری که از جنس کاغذ و مقوا تهیه می‌شوند، دارند.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوح تقدیر تعداد مورد درخواست مشتری است به طوری که هرچقدر تعداد درخواست بیشتر باشد قیمت تمام شده پایین تر خواهد‌آمد.

مجتمع چاپ و تبلیغات ترسیم دارای تجربه کافی در زمینه ساخت لوح‌ تقدیر با جعبه افتخار دارد که با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه کارکنان مجرب و کارآزموده، نسبت به انجام سفارش های مشتریان عزیز با قیمت مناسب و کیفیت بالا، در زمان مناسب نسبت به انجام سفارشات آنها اقدام ‌نماید.

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

خدمات دیگر: تابلو سازی | چاپ بنر | تندیس | چاپ افست | چاپ دیجیتال | هدایای تبلیغاتی | خدمات لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *